Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Stacja Ratownictwa Medycznego w Chełmie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Stacja Ratownictwa Medycznego w Chełmie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej (ul. Rejowiecka 128, 22-100 Chełm, tel: (082) 565-52-34, fax: (082) 565-37-81, email: sekretariat@srm-chelm.com.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Stacja Ratownictwa Medycznego w Chełmie Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-02-25.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-14.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Karapuda, e-mail: mkarapuda@srm-chelm.com.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 503931000. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Część plików nie jest dostępna cyfrowo. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Opublikowane zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2016-04-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań SRM w Chełmie. Deklarację sporządzono dnia 2020-09-23 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Informacje zwrotne (opis procedury kasowo-skarbcowej) i dane kontaktowe Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

W skład Stacji Ratownictwa Medycznego w Chełmie wchodzą: 1. Dział Pomocy Doraźnej wraz ze Stacją Kontroli Pojazdów w Chełmie ul. Rejowiecka 128, 22-100 Chełm. Na terenie Stacji Ratownictwa Medycznego w Chełmie przy ul. Rejowieckiej 128 znajduje się budynek główny (administracyjno – biurowy), budynek Stacji Kontroli Pojazdów z zapleczem warsztatowym oraz budynki magazynowe. 2. Rejonowa Kolumna Transportu Sanitarnego w Krasnymstawie ul. Piłsudskiego 97, 22-300 Krasnystaw, w skład której wchodzą: Dział Pomocy Doraźnej oraz Stacja Kontroli Pojazdów z zapleczem warsztatowym. 3. Rejonowa Kolumna Transportu Sanitarnego we Włodawie przy Alei J. Piłsudskiego 55, 22-200 Włodawa w skład której wchodzi Dział Pomocy Doraźnej. Wszystkie budynki są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, natomiast sprawy administracyjne można załatwić w Chełmie w budynku głównym na drugim piętrze. Komunikacja w w/w. budynku odbywa się poprzez wewnętrzną klatkę schodową.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Na terenie SRM w Chełmie przy ul. Rejowieckiej 128 znajduje się parking, na którym wydzielono jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Do wejścia do budynku głównego prowadzi podjazd dla osób niepełnosprawnych usytuowany na równi pochyłej dostosowany do podjazdu wózków. Toaleta dla osób poruszających się na wózku znajduje się na parterze w budynku głównym. SRM zapewnienia możliwość dostępu do budynku głównego osobom korzystającym z psa asystującego. SRM zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji z budynku głównego z pomocą poinstruowanych pracowników zgodnie z zasadami opisanymi w Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego. SRM zapewnia możliwość kontaktu osób ze szczególnymi potrzebami z pracownikami konkretnego działu/pokoju. W celu skorzystania z tej możliwości należy skorzystać z domofonu bądź zgłosić taką potrzebę pod numerem telefonu: 82 5655234.

10. Informacje dodatkowe